Natura podarowała nam całe bogactwo źródeł młodości i długowieczności, z których powinniśmy korzystać każdego dnia. Znakomite źródła wytrzymałości i odporności organizmu; zdrowego snu; witalności i energii oraz relaksu, i dobrego samopoczucia. Takimi źródłami są produkty, które wspomagają procesy krwiotwórcze, chronią nas przed anemią; odbudowują tkanki; oczyszczają krew; redukują występowanie chorób przewlekłych; zapobiegają zapaleniu stawów etc. Są to produkty, które powinien znać i stosować na co dzień każdy, komu zależy na zachowaniu zdrowia i młodego wyglądu przez długie lata. Znajdziemy je w pożywieniu.

  1. Fasola i soczewica – obniżają poziom cholesterolu i są jednocześnie bogatymi źródłami antyoksydantów, kwasu foliowego, potasu oraz białka
  2. Kwasy tłuszczowe Omega 3 – ich źródła to: orzechy włoskie, orzechy laskowe, migdały, orzechy makadamia oraz pistacje; są nieocenionym źródłem zdrowia i młodości dla twojego serca; surowe i niesolone orzechy oraz nasiona są znakomite również dla skóry
  3. Jagody (w tym jeżyny, czarne porzeczki, jagody acai) – to bogate źródła antyoksydantów, które chronią organizm przed działaniem wolnych rodników; (podobne działanie mają czerwone winogrona)
  4. Papryka – zarówno zwykła papryka, jak i chili są znakomitym źródłem przeciwutleniaczy (antyoksydanty) oraz zawierają dwukrotnie więcej witaminy C niż owoce cytrusowe; ponadto, mają wręcz cudowne działanie jeśli zależy nam na spalaniu tłuszczu
  5. Czosnek, cebula, por, szczypior, szalotka – pomagają twojej wątrobie pozbyć się z organizmu toksyn i substancji rakotwórczych
  6. Kasza gryczana – to źródło białka i wysoka zawartość aminokwasów; stabilizuje poziom cukru we krwi i redukuje nadciśnienie
  7. Jęczmień – możesz stosować go jako płatki śniadaniowe, dodatek do zup i gulaszu oraz jako zamiennik ryżu; odznacza się wysoką zawartością błonnika, dzięki czemu wspomaga metabolizm tłuszczów, węglowodanów i cholesterolu
  8. Pszenica i jęczmień – mają więcej wartości odżywczych niż zielone warzywa liściaste; wspomagają odpowiedni poziom cholesterolu, ciśnienia krwi oraz system immunologiczny
  9. Kiełki – są przede wszystkim bogatym źródłem białka i witaminy C, ale w zależności od rodzaju, znajdziemy w nich również całe bogactwo mikroelementów oraz innych witamin; zdecydowanie wzmacniają i podnoszą odporność naszego organizmu
  10. Makaron pełnoziarnisty i ryż brązowy – to węglowodany złożone i witaminy z grupy B, co czyni z nich wspaniałe źródło energii; są bogate również w błonnik; zaleca się spożywanie ryżu przygotowanego na parze, a nie smażonego itp.
  11. Awokado – większość osób unika awokado, ponieważ jest ono tłuste – nie mają najwyraźniej wiedzy o tym, że są to jednak dobre tłuszcze jednonienasycone, które pomagają redukować poziom cholesterolu; co więcej, awokado jest bogatym źródłem witaminy E oraz potasu, dzięki czemu pomaga utrzymać młody wygląd skóry i odpowiedni poziom ciśnienia krwi; zaleca się używanie awokado zamiast masła
  12. Marchewka –  jest znakomitym źródłem beta-karotenu, który pomaga zachować siłę całego układu odpornościowego oraz jest bardzo ważny dla zdrowia naszych oczu – chroni oczy przed wieloma chorobami; najbardziej korzystne jest spożywanie marchewki na surowo oraz jako dodatek do surówek
  13. Woda – oczyszcza cały organizm z toksyn i wygładza skórę; czystą wodę możemy zastąpić sokami świeżo wyciśniętymi z warzyw i owoców (jednak bez dodatku cukru), niesłodzoną herbatą ziołową lub wodą mineralną; dobrym źródłem wody jest również arbuz

Wydaje się, że  największą siłę mają antyoksydanty zawarte w pożywieniu, ponieważ to one wychwytują wolne rodniki mające bezpośredni wpływ na starzenie się naszego organizmu. Pamiętajmy jednak, że to różnorodność naszej diety i składników odżywczych wpływa ostatecznie na nasze dobre samopoczucie, młody wygląd i długowieczność.