raw food ingredients. fresh vegetablesCzy byłoby możliwe cofnięcie cukrzycy typu 1, nazywanej również cukrzycą insulinozależną (T1D, ang. Insulin Dependent Diabetes Mellitus, IDDM), stosując wyłącznie surową dietę? Według dr. Kirt Tyson – lekarza medycyny naturalnej praktykującego w Arizonie (USA) – dieta oparta głównie na surowym jedzeniu, może drastycznie obniżyć poziom cukru we krwi u cukrzyków typu 1, być może całkowicie likwidując zależność insulinową.

Jak pewien lekarz zlikwidował swoją zależność insulinową.

Dr. Tyson opowiada z własnego doświadczenia. Jak sam o sobie mówi, w przeszłości był osobą uzależnioną od jedzenia typu fast food i miał cukrzycę typu 1, a dzisiaj wierzy w niesamowitą siłę jedzenia na surowo.

Podczas wywiadu z Robyn Openshaw – autorką „12 Steps to Whole Foods” („12 kroków do pełnowartościowego jedzenia” – tłum. red.) – ujawnił, że przed rozpoczęciem diety surowej, miał bardzo wysoki poziom cukru we krwi (kwasica ketonowa) na poziomie 300 mg/dL. Wynik powyżej 240 mg/dL jest już poziomem niepokojącym.

Jednakże w przeciągu 2-3 tygodni od rozpoczęcia jedzenia na surowo – orzechy, nasiona i warzywa bez nabiału, mięsa czy owoców – ponownie sprawdził poziom cukru we krwi. Wynik? Jego poziom cukru we krwi spadł do akceptowalnego, bezpiecznego poziomu 76 mg/dL. Obecnie mówi, że insuliny potrzebuje tylko w przypadkach, gdy zachoruje (co powoduje podwyższenie poziomu cukru we krwi).

Surowe jedzenie: co jest najlepsze dla cukrzyków?

Amerykańskie Stowarzyszenie Diabetyków (American Diabetes Association) umieściło na swojej stronie listę „super pokarmów” (ang. superfoods) dla cukrzyków. Wymieniono tam m.in. orzechy i nasiona, takie jak orzechy włoskie i siemię lniane, oraz warzywa – im ciemniejsze i liściaste, tym lepiej. Te sugestie są zgodne ze stylem życia polegającym na jedzeniu na surowo, które zadziałało w przypadku dr Tyson.

Cukrzycy jedzący na surowo często dzielą się sugestiami jedzeniowymi na forach internetowych. Ich ulubione jedzenie to m.in.:

– Nasiona Chia
– Nasiona konopi
– Migdały
– Orzechy pekan (choć w rzeczywistości są to pestki orzesznika jadalnego, zwanego również popularnie pekanem – przyp. red.)
– Kozieradka – liście
– Mniszek lekarski – liście

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), ok. 20 milionów osób na całym świecie cierpi na cukrzycę typu 1 (T1D).

Źródła:
http://www.naturalnews.com/042441_type_1_diabetes_raw_food_diet_natural_treatment.html
http://www.diabetes.org/food-and-fitness/food/what-can-i-eat/diabetes-superfoods.html
http://diabetes.webmd.com/how-sugar-affects-diabetes
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealth/PMH0001350/
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs312/en/
http://www.who.int/genomics/about/Diabetis-fin.pdf
http://greensmoothiegirl.com/
http://www.youtube.com/watch?v=lDvuBOkGKLA
http://blogs.naturalnews.com/our-backyards-may-already-host-the-cure-for-type-1-diabetes/
http://blogs.naturalnews.com/type-2-diabetes-and-a-raw-food-diet/