przyprawy-tluszcz-faktydlazdrowia-plPrzyprawy mogą zamienić nieciekawe, mdłe jedzenie w kulinarną rozkosz i to jest ich główne zastosowanie we współczesnym świecie. Niektórzy zwolennicy doceniają również to, w jaki sposób wspierają zdrowie – jako antyoksydant, innym razem jako środek przeciwzapalny, przeciwgrzybiczy, przeciwbakteryjny, kombinacja powyższych lub wszystkie powyższe właściwości jednocześnie.

Wiele osób jednak nie zdaje sobie sprawy z tego, że pomagają one również spalać tłuszcz. Możemy przyprawić potrawę, jednocześnie jedząc trochę mniej i unikać cukru oraz prostych lub rafinowanych węglowodanów. Należy jednak zwrócić uwagę, aby używać organicznych ziół, które nie są naświetlane.

Cynamon jest praktycznie na liście każdego, jako przyprawa spalająca tłuszcz. Być może zdolność cynamonu do stabilizowania stężenia glukozy we krwi jest tu czynnikiem. Zostało klinicznie udowodnione, że pomaga stabilizować poziom cukru we krwi w przypadku cukrzycy typu 2. Jednak posiada również wszystkie właściwości wymienione w pierwszym akapicie.

Stosowanie 3 gram dziennie przez okres 8 tygodni poprawiło stężenie glukozy i lipidów we krwi. Po 8 tygodniach, badana grupa wykazała utratę masy i niższy indeks BMI (wskaźnik masy ciała, ang. body-mass index). W źródłach podajemy angielskojęzyczną publikację tego badania.

Łatwo dodać cynamon do kawy lub herbaty, koktajli (shake’ów, smoothie) lub stosować podczas gotowania. Dodanie cynamonu do upieczonego jabłka, bez cukru, może być smaczną przekąską z myślą o utracie wagi.

Kardamon jest kolejną przyprawą, która świetnie pasuje do kawy i herbaty. Najlepiej kupować świeże organiczne nasiona i zmielić je na drobny proszek.

Jeśli jesteś kawoszem, znane są opinie wśród zwolenników medycyny Ajurwedyjskiej mówiące o tym, że przez dodanie cynamonu, kardamonu i gałki muszkatołowej do kawy, pomagamy zniwelować szkodliwy wpływ kawy na zdrowie, jednocześnie wzmacniając jej smak. Możesz więc zaspokoić swoją potrzebę na kofeinę i mieć jednocześnie mniejsze poczucie winy.

Papryka cayenne posiada wiele pozytywnych właściwości zdrowotnych, szczególnie dotyczących zdrowia serca. Jednak może nam pomóc również w utracie wagi, jeśli jest stosowana wystarczająco często. Jeśli nie lubisz ostrego, pikantnego jedzenia, możesz wypróbować metodę dr. John’a Christopher’a.

Dr. Christopher był sławnym ekspertem – zielarzem, zwanym „Doktor Cayenne”, ponieważ stosował to zioło na wiele różnych sposobów. Dla zdrowia serca i układu sercowo-naczyniowego oraz dla zdrowego trawienia doktor Cayenne poleca łyżeczkę proszku cayenne o mocy co najmniej 40,000 jednostek SHU (stopień ostrości według skali Scoville’a) w czystej wodzie.

Prawdą jest, że jest to bardzo ostre, ale można popić to od razu na przykład zimnym napojem. Nie każdy może tolerować żucie i łykanie ostrego jedzenia przez kilka minut. Jednak jeśli lubisz jeść w taki sposób, to rób to tak często, jak to tylko możliwe w celu spalania tłuszczu.

Czosnek jest znany ze swoich właściwości antybakteryjnych. Jednak zawiera również fitozwiązki, które rozkładają odłożony tłuszcz. Dobrze jest znaleźć sposób, aby często spożywać kilka surowych ząbków. Żucie ząbka czosnku z surowym miodem, to jeden sposób. Owinięcie w liść sałaty lub włożenie go w kawałek pomidora również działa.

Cebulę łatwo jeść surową. Również zawiera fitozwiązki spalające tłuszcz. Można ją po prostu pokroić i dodawać do sałatek.

Kurkuma ma wiele pozytywnych właściwości, być może więcej niż jakakolwiek inna przyprawa. Posiada świetne właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne. Badania kliniczne wykazały, że jest pomocna jako dodatek w leczeniu nowotworów.

Wiele osób, które leczą nowotwory w sposób niekonwencjonalny, dodaje kurkumę do swojej „przeciwrakowej” diety, jak również inne naturalne lekarstwa.

Co więcej, kurkuma pomaga obniżyć poziom tłuszczu w wątrobie, co z kolei pomaga wątrobie metabolizować inne tłuszcze, które nagromadziły się z nadwyżki cukru lub rafinowanych węglowodanów.

Tradycyjnie jest lekko podgrzewana w mleku lub oleju kokosowym. Zmielony czarny pieprz jest dodawany, aby zwiększyć jej przyswajalność.

Autor: PF Louis

Źródła:
http://www.naturalnews.com/039694_fat_burning_spices_secrets.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3429799/
http://www.care2.com/greenliving/top-5-fat-burning-spices.html
http://suite101.com/article/burn-body-fat-with-herbs-and-spices-a171523
http://fatburnerbootcamp.com/my-top-10-super-spices-for-burning-body-fat-and-armour-plating-your-body/